Naar aanleiding van een vraag op mijn veelgelezen blogartikel over tien tips voor een zakelijke FaceBook-pagina, kwam ik erachter dat sinds twee weken de werkwijze voor een nieuwe tab op je FB-pagina gewijzigd is. Maakte je eerst een nieuwe tab aan met FBML (FaceBook Mark-up Language), na een recente update kun je deze tabs op je zakelijke FB-pagina aanmaken en vullen met iframes. (Let op: ik heb het nog steeds alleen over FB-pagina’s, niet je persoonlijek profiel!). Is het moeilijk? helemaal niet, want ook hiervoor zijn al verschillende apps geschreven.

iframe applicatie installeren
Er zijn verschillende applicaties om op FaceBook een iframe te kunnen inirchten om zo je nieuwe tab te kunnen vullen met content. Ik heb zelf gekozen voor de applicatie van Involver, nadat ik ook de app van Wildfire had getest.

  1. Ga naar de website van Involver en klik op Static html for pages (bovenaan).
  2. Op de nieuwe pagina klik je onder static html op Install
  3. Een nieuw venster opent zich: vul hier je bedrijfsnaam en telefoonnummer in, acepteer de voorwaarden en klik op Save changes.
  4. In de tab settings kun je nu de volgende informatie verwerken.
    1. Een plaatje (custom image) of eigen html (custom html). (SML is een code die door de makers van deze applicatie is ontwikkeld, ik laat deze in het overzicht even onbehandeld
    2. De naam van de tab: de naam kun je wijzigen in de settings van je pagina)
    3. Bij syndication & accessibility kun je aangeven of iedereen deze tab op bovenstaande manier moet kunnen zien of alleen fans (de bezoekers die je pagina hebben ‘geliked’) Kies je voor de laatste optie, dan kun je voor de niet fans een ander plaatjes laten zien: bijvoorbeeld met de boodschap toch vooral op Like te klikken!
    4. Klik op Save changes